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TMJ stabilization and remodeling: occlusal plane, posture, MRI and splints
4.86
57 Stimmen
6 Oct - 30 Nov 2021
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William Arnett
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Larry Wolford
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Dania Tamimi
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Alejandro Martinez
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Jay Harris Levy
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Piero Silvestrini Biavati
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Claudia Casanova Arambula
Kursdetails
Kurslektionen
Kurslektionen
Dozenten
Bewertungen
Details
11 Lektionen (17S 12M)
Englisch
Beschreibung
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Lektion 1.Physiologically Driven Full Mouth Restoration
– The concept of static and dynamic occlusion
– Principles of occlusion, postural and respiratory stability
– The role of the orthodontist in total rehabilitation
– Occlusal splints in total prosthetics
– Passive muscle tone: influence on the posture and orientation of the TMJ
– Centric relation: dependence on the position of the head
– The theory of the sliding skull and the system of postural control
– Function of occlusal tires and front positioners
– Sensory-motor integration: influence on the closure of teeth
– Theory of interdental mechanoreceptors
– Principles of using occlusal splints as a temporary prosthesis
– The relationship of occlusion and airways.
Lektion 2.MRI evaluation of the TMJ
– MRI image: physical aspects of a high-quality image
– TMJ imaging protocol
– Features of fluid visualization on MRI
– MRI diagnosis of TMJ pathology
– Normal TMJ anatomy on MRI
– Signs of TMJ collagen destruction
– Partial disc displacement: radiological signs
– Complete disc dislocation
– Types of disc dislocation and their radiological signs
– Radiological signs of dystrophic TMJ diseases.
Lektion 3.Оcclusal plane and the TMD
– Growth and development of maxillofacial region: predisposition to the formation of pathology
– Рostural changes with mismatch of the upper and lower jaw
– Correction of the occlusal plane: goals and objectives
– Criteria for the analysis of the occlusal plane
– Levers of class I and II: the relationship with the development of pathology
– Classification of the condyle position by Gerbert
– Condyle compression: definition, causes and diagnosis by CBCT
– Isotonic bruxism: clinical manifestations, etiology and diagnosis
– Postura: importance for making a correct diagnosis
– Deprogramming method by NEFF
– Methods of orthodontic treatment: how to avoid condyle compression
– Methods of articular disc reduction.
Lektion 4.Occlusal plane and orthognathic surgery
– Chin surgery: bone and alloplastic augmentation
– The technique of chin surgery
– Mandibular subapical osteotomy: indications and methods
– Mandibular sagittal split osteotomy: tools, advantages and modification of the technique
– Relapses of the mandible position after orthognathic surgery: causes
– Orthognathic surgery and TMJ problems
– Posterior displacement of the lower jaw
– Third molars: the timing of extraction before orthognathic surgery
– Methods of prevention of postoperative complications
– Distraction osteogenesis for mandibular widening: indications and techniques
– Virtual surgical planning (VSP) of surgeries
– Maxilla osteotomy: technical aspects
– Methods of improving nasal breathing during orthognathic surgery
– Surgery first before orthodontic treatment: indications, contraindications and risks
– Change of the occlusal plane
– Advantages of clockwise rotating of the maxilla-mandibular complex
– Counter-clockwise rotation of the maxilla-mandibular complex: functional and aesthetic changes.
Lektion 5.Common TMJ Conditions that can Adversely Effect Dental, Orthodontic, and Surgical Treatment
– Evaluation of the state of the TMJ: main criteria
– Anterior displacement of the articular disc
– Mitek Mini anchor technique: indications
– TMJ pathologies leading to condyle growth:
- Condylar hyperplasia type I (1A and 1B)
- Condylar hyperplasia type II (osteochondroma).
– Protocol for the treatment of type II condylar hyperplasia
– The space-opening technique for disk repositioning with Mitek anchor (Dallas procedure)
– Causes of progressive condyle resorption in growing and adult patients
– Adolescent internal condylar Resorption (AICR): pathophysiology and treatment methods
– Total TMJ prosthetics: indications and surgical technique
– Virtual surgical planning of treatment
– Reactive arthritis, trauma, tumors, ankylosis: causes, MRI diagnostics and treatment tactics
– Craniofacial deformities: surgical tactics
– Connective tissue diseases and autoimmune disorders.
Lektion 6.Diagnosis and Management of Upper Airway Obstruction and Sleep Apnea
– Obstructive sleep apnea syndrome: classification, symptoms and diagnosis
– Zones and effects of upper airway obstruction: nose, mouth, oropharyngeal region
– Cephalometric factors of obstructive sleep apnea
– Appliances for the treatment of sleep apnea: an overview
– Surgical treatment of upper airway obstruction
– Removal of nasal conchae: radiological assessment and indications
– Adenoid tissue hypertrophy: surgical tactics
– Modified UPPP technique
– Macroglossia: glossotomy technique
– Posterior respiratory space: ways to increase
– Counter-clockwise rotation of the maxilla-mandibular complex for the treatment of sleep apnea
– TMJ pathologies associated with sleep apnea
– Orthognathic surgery and additional manipulations for the treatment of upper airway obstruction and sleep apnea.
Lektion 7.The 4 fundamentals of gnathological treatment, advance, align, open, distract
– Etiological factors of gnathological problems: influence of skeletal bones, teeth and muscles
– Anatomy and pathophysiology of TMJ
– Functional changes in TMJ pathology
– Extension of the mandible: anatomical justification of the treatment method
– Goals of normalization of the mandibular position
– Postural changes and the position of the TMJ: the relationship
– Restoration of the VDO: tasks
– Indications and advantages of the distraction method.
Lektion 8.Large Bimaxillary CCW in TMJ patients with disc displacement & osteoarthrosis without TMJ surgery. Is it stable?
– TMJ pathology: determining the need for surgery
– Intra-articular TMJ disorders in patients with maxillofacial deformities
– Articular disc reposition: effectiveness in the prevention of degenerative diseases of the TMJ
– Mobility or position of the disc: the most significant parameters
– Causes of relapses after surgery
– Changing the position of the condyle during surgery
– How to avoid condyle torque
– Virtual planning of TMJ surgery
– Performing sagittal split osteotomy without condyle compression
– Performing passive rigid fixation without condylar damage
– A comprehensive protocol for the treatment of distal occlusion in a patient with a hyperdivergent type of face.
Lektion 9.Оcclusion and posture correlations. Differential diagnoses with other problems
– Flowchart of possible investigated correlations;
– Pathophysiology of postural alterations of the head;
– Repeatable scientific approach to postural analysis: ScanPosture system;
– The goals of the analysis: differential diagnosis between mouth, eyes and feet (and more);
– Clinical cases.
Lektion 10.TMJ Stabilization. Part 1
– What are key disc, muscle, and joint change questions?
– What important factors describe the shape, cortex, and position of the TMJ?
– Does TMJ remodeling create surgical, orthodontic, and prosthetic relapse?
– How do condylar torque, bruxism, and low vitamin D cause condylar resorption and mandibular relapse?
– What publications have described medical management of the TMJ?
– Is late mandibular relapse secondary to condyle position change during surgery?
Lektion 11.Relapses in the treatment of TMJ diseases: etiology, diagnosis, treatment
– What surgical techniques are associated with late relapse?
– How do bicortical screws cause late relapse of the mandible?
– How does the medial pterygoid muscle affect relapse?
– Is a long BSSO or short BSSO split desired and why?
– What is done presurgery, during surgery, and after surgery to stabilize the TMJ?
– Do medications control bite correction relapse?
– Do splints stabilize or injure the TMJ?
Der Kurs beinhaltet die nächsten Lektionen:
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Lektion 1
Physiologically Driven Full Mouth Restoration
Jay Harris LevyLektionsprogramm zeigen
0:01
Introduction & Systems Dentistry
3:04
Definitions of Dental Occlusion
12:42
FMR Case 1: Splint-guided Wax-up
18:56
Fascia, Tensegrity & HRMT
27:00
Centric Relation and Head Posture
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Lektion 3
Оcclusal plane and the TMD
Claudia Casanova ArambulaLektionsprogramm zeigen
0:01
Introduction and webinar overview
2:53
Growth vs Development and sphenoid influence
6:19
Sphenoid flexion/extension and craniofacial growth
8:25
Occlusal plane descent and vertical control
11:08
Clinical case: serial extraction and vertical control
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Dozenten 7
Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurg mit Spezialisierung auf orthognathe Chirurgie, Gesichtsrekonstruktion und Kiefergelenkchirurgie. Mitbegründer von FAB (Face Airway Bite) Software mit Nemotec. Privatpraxis bei Arnett & Gunson Facial and Dental Institute, Santa Barbara, Kalifornien.
Über 40 Jahre klinische und Forschungserfahrung in korrigierender Kieferchirurgie und Gesichtsästhetik. Entwickler eines umfassenden kephalometrischen Analysesystems, das Weichgewebebeurteilung mit Skelettbewertung für überlegene Diagnose und Behandlungsplanung integriert. Schuf FAB Software, die 3D-virtuelle Behandlungsplanung für Kieferorthopäden und Chirurgen bereitstellt, ermöglicht Import aller 3D-Modalitäten (Intraoralscans, 3D-Fotos, DICOM-Daten) für Diagnose, virtuelle Chirurgiesimulation und Drucken von chirurgischen Schienen und Modellen. In Zusammenarbeit mit KLS Martin entwickelte Arnett Orthognathic Surgery 2.0 Platten- und Schraubenfixationssystem, speziell für große Vorverlagerungen und Gegenuhrzeigerdrehungen zur Behandlung häufiger skelett-fazialer Deformitäten konzipiert.
Internationale Autorität für orthognathe Chirurgie mit ausgedehnten Vorträgen weltweit. Akademische Ernennungen an mehreren prestigeträchtigen Institutionen: Assistant Professor im Department of Orthodontics an der Loma Linda University; Clinical Assistant Professor an der USC School of Dentistry; Senior Lecturer in Oral and Maxillofacial Surgery an der UCLA School of Dentistry; Clinical Professor im Department of Oral and Maxillofacial Surgery an der University of Texas Health Science Center at San Antonio; Visiting Professor an der Universidad del Desarrollo School of Dentistry, Santiago, Chile.
DDS mit Auszeichnung von der University of Southern California School of Dentistry. Zertifikat in Oral and Maxillofacial Surgery mit Auszeichnung von der University of California, Los Angeles (UCLA). Mitautor mit Dr. Richard McLaughlin von "Facial and Dental Planning for Orthodontists and Oral Surgeons," Lehrbuch, das integrierten Ansatz zur Diagnose und chirurgischen Planung etabliert. Autor zahlreicher begutachteter Publikationen über kephalometrische Analyse, Weichgewebebeurteilung, chirurgische Techniken und TMJ-Chirurgie. Forschungsschwerpunkt umfasst Gesichtsrekonstruktionschirurgie, chirurgische Kieferorthopädie, Atemwegsmanagement und Langzeitstabilität orthognather Chirurgieergebnisse.
Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurg mit Spezialisierung auf Kiefergelenkrekonstruktion (TMJ), orthognathe Chirurgie, obstruktive Schlafapnoe-Chirurgie und kraniofaziale Deformitätskorrektur. Klinischer Professor an der Texas A&M University College of Dentistry, Abteilungen für Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie und Kieferorthopädie. Vollzeit-Privatpraxis am Baylor University Medical Center, Dallas, Texas.
Über 46 Jahre klinische, Lehr- und Forschungserfahrung in komplexer maxillofazialer Chirurgie. International anerkannt als weltweit führender Chirurg in TMJ-Revisionschirurgie und orthognather Chirurgie, hat mehr Revisionsoperationen abgeschlossen als jeder andere Chirurg weltweit. Sponserte und leitete ein Fellowship Program in TMJ and Orthognathic Surgery am Baylor University Medical Center für 28 Jahre (bis kürzlich), bildete Hunderte von Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgen aus der ganzen Welt aus. Innovator und Entwickler zahlreicher chirurgischer Techniken, Philosophien und evidenzbasierter Behandlungsprotokolle, die weltweit in TMJ-Chirurgie, orthognather Chirurgie und Schlafapnoe-Chirurgie verwendet werden.
Erfinder mehrerer chirurgischer Geräte und totaler Gelenkprothesen einschließlich TMJ Concepts patientenspezifischer Totalgelenkersatzsysteme. Entwickelte chirurgische Protokolle für das Management komplexer TMJ-Pathologie einschließlich interner Störungen, degenerativer Gelenkerkrankung, Ankylose, kondylärer Resorption und angeborener Deformitäten. Pionier in simultaner TMJ-Rekonstruktion mit orthognather Chirurgie, Erreichung funktioneller Okklusion und Gesichtsästhetik in Einschritt-Verfahren. Internationaler Referent mit Präsentationen auf großen Konferenzen weltweit über TMJ-Chirurgieinnovationen, Revisions-orthognathe Chirurgie und Atemwegs-Chirurgie für Schlafapnoe.
DMD. Board-zertifizierter Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurg. Empfänger der prestigeträchtigen William J. Gies Award und W. Harry Archer Award, zwei der höchsten Auszeichnungen in Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie, die wichtige Beiträge zum Fachgebiet anerkennen. Mitautor von zwei Lehrbüchern über TMJ-Störungen und orthognathe Chirurgie. Mitherausgeber von zwei zusätzlichen Lehrbüchern. Autor von über 45 Buchkapiteln. Veröffentlichte über 225 begutachtete wissenschaftliche Artikel und über 150 wissenschaftliche Abstracts. Aktiver Hauptforscher bei mehreren IRB-genehmigten Forschungsstudien am Baylor University Medical Center einschließlich Ergebnisse für TMJ-Rekonstruktion mit Ganz-Titan-Legierungskomponenten, Metallhypersensitivität bei TMJ-Patienten und Behandlung juveniler idiopathischer Arthritis. Umfangreiche Publikationsliste, die Langzeitergebnisse der TMJ-Rekonstruktion, orthognathe Chirurgieprotokolle und Behandlung komplexer kraniofazialer Zustände dokumentiert. Patienten reisen aus der ganzen Welt nach Dallas für komplexe TMJ- und orthognathe Revisionsoperationen. Von Kollegen unter führenden maxillofazialen Chirurgen der Welt gewählt. In Who's Who in the World aufgeführt.
Kiefer- und Gesichtsradiologin mit Spezialisierung auf fortgeschrittene zahnmedizinische Bildgebung, CBCT-Interpretation und diagnostische Radiologie für komplexe Fälle. Privatpraxis in Orlando, Florida, ausschließlich Beratungen in Mund-Kiefer-Gesichts-Radiologie gewidmet.
Über 20 Jahre Erfahrung in diagnostischer Bildgebung für Implantatplanung, Kiefergelenksstörungen, Atemwegsbeurteilung und Pathologieerkennung. Arbeitet als Radiologieberaterin für Zahnarztpraxen und Bildungseinrichtungen und überbrückt die Lücke zwischen Zahnmedizin und Medizin durch präzise radiographische Analyse. Adjunct Clinical Assistant Professor an der University of Texas und Director of Education am Institute of Advanced Maxillofacial Imaging.
Internationale Referentin, die Kurse zur CBCT-Interpretation, MRT-Diagnostik für Kiefergelenke und Bildgebungsprotokolle für Implantologie und kieferorthopädische Behandlungsplanung unterrichtet. Hauptautorin der Lehrbücher "Specialty Imaging: Dental Implants" und "Specialty Imaging: Temporomandibular Joint and Sleep-Disordered Breathing" sowie Koautorin von "Diagnostic Imaging, Oral and Maxillofacial" (Elsevier).
BDS der King Saud University, Riad, Saudi-Arabien (1999). DMSc und Certificate of Fellowship in Mund-Kiefer-Gesichts-Radiologie der Harvard School of Dental Medicine (2005). Board-zertifiziert vom American Board of Oral and Maxillofacial Radiology (ABOMR). Fellow des Royal College of Physicians and Surgeons (Glasgow). Mitglied des Editorial Board für Oral Surgery, Oral Pathology, Oral Medicine and Oral Radiology (OOOO) und Reviewerin für DMFR, Oral Radiology, Head and Neck, Angle Orthodontist und American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics.
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