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Encyclopedia of bruxism and apnea

4.59
69 Stimmen
Daniel Paesani
Sadao Sato
Eduardo Castrillon
Luigi M. Gallo
Mauro Farella
Maria Clotilde Carra
Carlo Poggio
Guilad Weil
Kursdetails
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Details

8 Lektionen (15S 18M)

14 CE Credits

14 CE Credits

Englisch

Beschreibung

During a 5-module course, you will get step-by-step protocols for the diagnosis and treatment of awake/sleep bruxism and sleep apnea in all age groups. The training is suitable for dentists of all specialties.

Lektion 1.Sleep bruxism: from oromotor behaviour to comorbidity

– Definition of bruxism: differences between awake an sleep bruxism

– International classification of sleep disorders

– Types of bruxism: primary, secondary and comorbidity

– Types of activity of the chewing muscles during sleep

– Etiology of sleep bruxism: hypotheses

– Sleep bruxism and related conditions

– Snoring and obstructive sleep apnea: norm and pathology

– Characteristics of parasomnia

– Secondary forms of sleep bruxism

– Modern gadgets and their impact on sleep and bruxism

– The clinical significance of bruxism

– Principles of diagnosis and treatment of bruxism

– Bruxism and tooth wear

– The role of the dentist in the diagnosis and treatment of bruxism.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Lektion 2.Occlusion concept based on bruxism function of the masticatory organ

– Stress management function of the masticatory organ

– The mechanism of formation of bruxism

– Bruxism and gastric ulcer: a study

– The concepts of allostatic response and allostasis

– The concept of stress management

– BruxChecker: diagnosis of bruxism

– Abfractions: causes of development

– The slope of the canine guide: diagnosis and significance in bruxism

– Methods for monitoring bruxism activity

– Muscle activity during sleep: a study

– Occlusion design in bruxism: the concept of sequential occlusion

– Change of the occlusal plane: a clinical example

– Disbalance of the autonomic nervous system: the influence of bruxism and the mandible position.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Lektion 3.Prosthodontic and interdisciplinary bruxism treatment

– Goals and objectives of prosthodontic treatment

– The concept of "non-invasive" in the treatment of bruxists

– Rehabilitation or aesthetic dentistry: treatment tactics for bruxism

– Indications for changing occlusal relationships

– Full crowns or partial adhesive restorations: selection algorithm

– Digital bruxism treatment protocol: benefits

– Total prosthetic rehabilitation: clinical examples

– Occlusion: a role in bruxism treatment planning

– An interdisciplinary approach in the treatment of bruxism

– Occlusion on implants: risks of bruxism.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Lektion 4.Bruxism in orthodontic treatment

– The concept of bruxism: awake and sleep bruxism

– Risk factors for awake bruxism

– Pathophysiology of the masticatory muscles activity

– Sleep bruxism: risks of development and consequences

– Chronological wheel of Bruxism

– Methods of diagnosis of bruxism: clinical criteria

– The severity of bruxism and worn dentition: the relationship

– Changes in the pH of the oral cavity: external and internal factors

– Bruxism: diagnostic difficulties

– Occlusal splints: advantages and disadvantages

– Principles of treatment of bruxism

– Michigan splint: the principle of operation.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Lektion 5.Bruxism treatment: splint therapy, drug treatment, botulinum therapy

– Bruxism definition. Types of bruxism

– Epidemiology, physiopathology, diagnosis

– Bruxism consequences

– Is there a beneficial form of bruxism? When not to treat

– Treatment of sleep bruxism:

 

- occlusal therapy: yes or no?

- sleep improvement techniques and counseling

- drug management

- nightguards

- botulinum toxin

- systemic comorbidities control.

 

– Treatment of awake bruxism:

 

- electromyography for diagnosis and education counseling

- biofeedback techniques for habit reversal.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Lektion 6.Technical assessment of masticatory muscle activity. Tricks and treats for researchers and clinicians

– Bruxism and its biomechanical effects

– Electromyographic signals vs. bite forces

– Nature of electromyographic signals vs. other biosignals

– Dealing with electrical signals: basics of electricity

– Electromyographic acquisition

– Biosignal processing, analysis and classification

– Intra- and interindividual reproducibility

– Field measurements of bruxism

– Oral tasks and muscle contraction patterns

– Muscle fatigue and activity fluctuation

– Chewing frequency and electromyographic activity

– Biomechanical comparison between chewing and bruxism

– Masseter muscle behavior in different diagnostic groups

– Occlusion and electromyography

– Energy density in the temporomandibular joint

– Mechanobehavioral score

– Biomechanical effects of bruxism therapies.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Lektion 7.Bruxism as a cause of pain

– Bruxism and pain: the complexities of relationships

– Metamorphoses of ideas about bruxism

– Criteria for the classification of bruxism

– Assessment of bruxism: subjective and instrumental

– Tactics of management of patients with bruxism

– Analyze how are the events of sleep bruxism

– Muscle pain vs joint pain

– STAB: Standardized method for assessing bruxism

– Bruxism management: advantages of using occlusal splints

– Causes of muscle pain: vicious circle theory

– Myofascial pain: the mechanism for the development of muscle pain

– Physiology of synovial joints and the relationship with TMJ

– Autogenic muscle inhibition.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Lektion 8.Sleep apnea. What are the dentist's roles and responsibilities?

– Dental sleep medicine: a concept

– Groups of sleep disordered breathing (SDB):

 

- Obstructive sleep apnea syndrome (OSAS)

- Central sleep apnea syndrome (CSAS)

- Sleep-related alveolar hyperventilation.

 

– Complications of obstructive sleep apnea

– OSA diagnostics: polysomnography, polygraphy, apnea/hypapnea index

– BAVENO classification

– Identification of patients with apnea at a dental appointment: questionnaire

– Principles of apnea treatment:

 

- Behavioral therapy

- Surgical treatment

- Oral appliances.

 

– The role of the dentist in the treatment of apnea

– Intraoral devices for the treatment of apnea: monoblock and duoblock, titrable and non titrable

– Categories of patients with apnea at a dental appointment

– Criteria for dental evaluation of a patient with apnea

– Mandibular advancement device (MAD): indications, advantages and working mechanism

– CPAP vs MAD: which is more effective?

– Side effects of MAD: long-term and short-term

– OSAS and Bruxism: possible scenarios of interrelation

– Neuroplasticity and methods of brain stimulation

– Myofunctional therapy for obstructive sleep apnea

– Clinical stage of MAD manufacturing and oral examination.

 

Recommended for: Orthodontists, Prosthetists, Gnathologists, General dentists.

Der Kurs beinhaltet die nächsten Lektionen:

1S 56M
Lektion 1

Sleep bruxism: from oromotor behaviour to comorbidity

Maria Clotilde Carra
2S 25M
Lektion 2

Occlusion concept based on bruxism function of the masticatory organ

Sadao Sato
1S 56M
Lektion 3

Prosthodontic and interdisciplinary bruxism treatment

Carlo Poggio
1S 52M
Lektion 4

Bruxism in orthodontic treatment

Mauro Farella

Funktionelle Zahnheilkunde (ZHK)

Orthopädie

Pathologies

Kinderzahnheilkunde

General questions

Dozenten 8

Zahnarzt spezialisiert auf Kiefergelenkstörungen (TMD), orofaziale Schmerzen, Bruxismus und Schlafstörungen. Professor an der University of Salvador/AOA, Buenos Aires, Argentinien. Vizepräsident von ALDOTS (Latin American Academy of TMD, Orofacial Pain and Sleep Disorders). Internationale Autorität für Bruxismus.

 

Über 35 Jahre klinische und akademische Erfahrung in orofazialen Schmerzen und TMD. Abschluss als Zahnarzt in Argentinien, fortgeschrittene Ausbildung in Kiefergelenkstörungen, orofazialen Schmerzmechanismen und schlafbezogenen Atemstörungen. Ernannt zum Professor an der University of Salvador (Universidad del Salvador, USAL), lehrend TMD-Diagnostik und -Management für Zahnmedizinstudenten und Postgraduierte. Aktiver Forscher beitragend zum Verständnis von Bruxismus-Ätiologie, Diagnostik und therapeutischen Ansätzen. Dient als Vizepräsident von ALDOTS, führender lateinamerikanischer Organisation, die evidenzbasierte Ansätze für TMD, orofaziale Schmerzen und Schlafstörungen in der gesamten Region fördert.

 

Internationaler Dozent mit Präsentationen auf Zahnmedizinkonferenzen in Lateinamerika, Europa und Nordamerika über Bruxismus-Klassifikation, Kiefergelenkstörungen, Diagnostik und Behandlung orofazialer Schmerzen und Schlafstörungen. Gastherausgeber für thematische Dossiers in internationalen Zahnmedizinzeitschriften über TMD, orofaziale Schmerzen, Bruxismus und Schlafapnoe. Anerkannter Experte für verschiedene Denkschulen bezüglich Bruxismus-Definition, Ätiologie und Behandlung, einschließlich orofaziale Schmerzschule, die es als Pathologie identifiziert versus alternative Ansätze. Umfangreich publiziert in begutachteten Zeitschriften über TMD, Bruxismus-Mechanismen, Diagnosemethoden, morphologische Veränderungen durch funktionelle Apparaturen, Bruxismus- und Kondylenpositionsbeziehungen und Schlafstörungsmanagement.

 

DDS. Professor an der University of Salvador (USAL), Buenos Aires. Autor des definitiven Lehrbuchs "Bruxism: Theory and Practice" (Quintessence Berlin), umfassende Referenz, die evidenzbasiertes Verständnis von Bruxismus etabliert, Ätiologie, Klassifikation, Diagnostik, Konsequenzen und therapeutische Strategien abdeckend. Buch international anerkannt als autoritative Ressource über Bruxismus für Kliniker und Forscher.

 

Professor Emeritus und ehemaliger Academic Dean der Kanagawa Dental University, Yokosuka, Japan. Direktor des Research Institute of Occlusion Medicine an der Kanagawa Dental University. Internationale Autorität für kraniomandibuläre Kieferorthopädie und Entwickler der MEAW (Multiloop Edgewise Archwire) Technik. Fakultätsmitglied der IDEA (Interdisciplinary Dental Education Academy), Foster City, Kalifornien.

 

Über 54 Jahre akademische und klinische Erfahrung in Kieferorthopädie seit Eintritt in das Kanagawa Dental College als Assistant im Jahr 1971. Befördert zum Assistant Professor (1979), Associate Professor (1988), und Full Professor (1996). Diente als Academic Dean der Kanagawa Dental University (2010-2014) und Academic Dean des Shonan Junior College (2011-2014). Gründete und diente als Präsident der Japanese MEAW Technique and Research Foundation (1991-2001). Visiting Professor an der Tufts University School of Dentistry, Boston, USA (2004), und Danube University Krems, Österreich (2001).

 

Internationaler Pionier in nicht-extraktiver und nicht-chirurgischer kieferorthopädischer Behandlung basierend auf Entwicklungsmechanismus der Malokklusion. Entwickelte MEAW-Technik und GEAW (Gummetal Edgewise Archwire) System, das dreidimensionale Kontrolle der Okklusionsebene, Korrektur der vertikalen Dimension und mandibuläre Repositionierung ohne Extraktionen oder Chirurgie ermöglicht. Forschungsschwerpunkt auf maxillofazialem Wachstum, Veränderungen der okklusalen vertikalen Höhe und Okklusionsebene, mandibulären Adaptationsmechanismen, Beziehung zwischen Okklusionsebenenneigung und TMJ-Störungen, und Wirksamkeit kieferorthopädischer Behandlung für TMD. Internationaler Referent, der kraniomandibuläre Kieferorthopädie weltweit seit über 40 Jahren lehrt.

 

DDS vom Kanagawa Dental College (1971). DDSc (Doctor of Dental Science). Aktives Mitglied der E.H. Angle Society of Orthodontists (seit 1992). Fakultätsmitglied der IDEA, lehrt dreijähriges kieferorthopädisches Programm über "Orthodontics Related to Function, Occlusion and the Cranio-Mandibular System." Veröffentlichte umfangreich über MEAW- und GEAW-Techniken, Okklusionsebenen-Kontrolle, vertikales Dimensionsmanagement, TMJ-kieferorthopädische Beziehungen und nicht-chirurgische Behandlung skelettaler Malokklusionen. Bildete Hunderte von Kieferorthopäden weltweit in MEAW/GEAW-Philosophie durch IDEA-Kurse und internationale Workshops aus. Global anerkannt als einer der einflussreichsten Kieferorthopäden in funktioneller Okklusion und kraniomandibulärer Kieferorthopädie.

 

Associate Professor, International Coordinator. Department of Dentistry and Oral Health Section of Orofacial Pain and Jaw Function Aarhus University.

 

Professor of Physiology and Biomechanics of the

 

Masticatory System, Center of Dental Medicine,

 

University of Zurich, Switzerland.

 

Guest Professor University of Milan, Italy, and

 

Florida International University, Miami FL, USA.

 

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